Etterspørselen etter pålitelige radonmålinger og radoninstrumenter er stadig økende. Radonova har derfor styrket supportavdelingen med enda en ansatt, Erica Hall.
Erica forteller oss om en stimulerende jobb med mye kundekontakt og gode utviklingsmuligheter.
Kan du si litt om bakgrunnen din?
Jeg har en litt blandet bakgrunn hvis du ser på utdanning og arbeidserfaring. Jeg er utdannet innenfor hotell, reiseliv, finans og administrasjon. Når det gjelder jobbefaring, har jeg blant annet drevet egen bedrift, vært butikksjef og jobbet med ordrebehandling. I dag virker det som om det er en fordel å ha litt variert bakgrunn og mye erfaring med arbeid med mennesker. Uansett hvor jeg har jobbet så har nok det å yte god service og hjelp vært en rød tråd. Det har også hjulpet meg til å komme raskt inn i rollen min i Radonova.
«Stor frihet under ansvar»
Hva var det som tiltalte deg med Radonova?
Det virket som et seriøst selskap med gode visjoner og en virksomhet som i bunn og grunn handler om å bedre menneskers helse. Inntrykket mitt var og er at dette er en arbeidsplass der man kan vokse som menneske. Man får stor frihet under ansvar. Ønsker du å utvikle deg og fortsette videre i nye roller, har du alle muligheter.
Hva synes du om å jobbe med support?
Jeg liker spesielt godt å ha kontakt med kunder og bidra til at de blir fornøyde. Mange har lite eller ingen erfaring med radonmåling, og derfor må vi naturligvis gjøre det så enkelt og praktisk som mulig, uansett hvor mye eller lite erfaring kundene har.
På hvilken måte vil du si at arbeidet er stimulerende?
På den ene siden hender det ofte at du snakker med de samme kundene flere ganger. Det bidrar til økt engasjement og mer personlige kunderelasjoner. På den andre siden er jobben variert. Du vet aldri hva som skjer i løpet av en dag på support, noen ganger ringer telefonen konstant, andre ganger er det mye som må løses raskt. Det liker jeg godt. Jeg har også en del administrativt arbeid knyttet til måleinstrumentene våre, så det blir en god blanding.
«Enestående teamarbeid»
Er det noe som har vært vanskeligere enn du trodde på forhånd?
Det var jo ingen overraskelse akkurat, men det å lære seg et helt nytt område har ikke alltid vært lett. Det er en pågående prosess, men jeg bruker kunnskapen jeg har opparbeidet meg etter hvert som jeg kommer videre, og jeg tar også kurs som hjelper meg i hverdagen. Radonmåling er et område som krever mye faktakunnskap, og jeg synes det er fint å hele tiden lære nye ting. Så har jeg, som sagt, en fordel i og med at jeg har lang erfaring med kundekontakt. Hvis du ikke liker folk, spiller det ingen rolle hvor mye faktakunnskap du har. Spesielt ikke når du jobber med support.
Hva tenker du om Radonova som arbeidsplass?
Det føles som om vi er en god blanding av folk både når det gjelder alder og ulik bakgrunn, kunnskap og interesser. Det har vært lett å komme inn i gruppen, og nå føles det som om jeg har vært her lenger enn jeg faktisk har. Som nyansatt får du også god hjelp av kunnskapsrike kolleger som har jobbet her lenger. Dette er et utpreget teamarbeid som styrkes ved at vi stadig påtar oss roller som ligger utenfor våre vanlige arbeidsoppgaver. I sin tur gir dette god oversikt og gjør det lettere å forstå hele arbeidsflyten og prosessene våre. Som supportmedarbeider bidrar det også til at jeg kan svare umiddelbart på en rekke spørsmål fra kundene.